Novinky

Fairshop firmám: Jak zbytečně neplatit více za respirátory a testy na COVID

Povinnost testovat zaměstnance na přítomnost COVIDu v Česku stále platí a zřejmě ještě dobu bude. Jak ale zbytečně neutratit majlant při plnění vládních nařízení? Máme pro vás 3 jednoduché rady.

 

1. Najděte si spolehlivého, blízkého dodavatele, který vám umožní osobní vyzvednutí a sdružené objednávky.

Každá koruna se počítá, takže i poštovné, které byste nebýt koronaviru neplatili a jejž ušetříte díky tomu, že naleznete dodavatele ze svého okresu, nebo dokonce města, je příjemný způsob, jak ušetřit. Dost možná denně projíždíte okolo jeho pobočky, tak proč nevyužít možnosti osobního převzetí? 

Podívejte se také na další zboží, které obchodník nabízí. Možná k antigenním testům na COVID přihodíte i pár litrů desinfekce..?

Výdejny Fairshopu jsou dvě, každý všední den nabízíme osobní odběr zdarma v pražském Impact Hubu v ulici Drtinova 10, Praha 5, a to od 8:30 do 18:00. Pro pardubické (a širší okolí) nabízíme osobní předání v Proseči u Skutče, na výdejně e-shopu Tescoma v budově Ergotepu. 

 

 

2. Pohlídejte si, že neplatíte DPH

Víte, že až do 31. 12. 2022 platí prominutí daně z přidané hodnoty na vybrané ochranné prostředky proti novému typu koronaviru? Tato výjimka se vztahuje zejména na respirátory FFP2, antigenní testy, ale třeba i očkovací látky proti onemocnění COVID-19 (to jen tak pro zajímavost - očkování hradí každému jednotlivci pojišťovna a zařizuje jej lékař či očkovací centrum). 

Pohlídejte si, že vás váš dodavatel “nenatahuje” a skutečně DPH neúčtuje. My kupříkladu účtujeme "0% DPH", ale v daňovém dokladu může být také uvedeno sousloví "daň prominuta" nebo "osvobozeno od daně". Ceny výrobků na našem e-shopu jsou vždy konečné.

 

 

3. Požádejte si zpětně o příspěvek 4x60,- na 4 kusy antigenního testu na každého zaměstnance

Již před nedávnem jsme s vámi sdíleli kompletní postup podání žádosti v článku Testy na COVID: Jak na příspěvek 60,- od pojišťovny, tedy vás odkážeme hlavně na něj. V rychlosti ale zmíníme alespoň základní pravidla: 

  • žádat můžete o vrácení 60 Kč z (libovolné) ceny jednoho testu, a to až za 4 testy měsíčně pro jednoho zaměstnance / sebe jako OSVČ,
  • antigenní samotest musí být na seznamu tzv. výjimky Ministerstva zdravotnictví, námi nabízený rychlotest Hygisun od Anbio Biotechnology toto splňuje,
  • pro sovu žádost budete potřebovat daňový doklad, jímž nákup testů, jejich cenu i akceptovatelnost doložíte, my jej posíláme na e-mail hned při odeslání zaplacené objednávky,
  • příspěvek vyplácí všechny české zdravotní pojišťovny, nezáleží tedy na tom, které z nich jste klientem
  • žádost stačí podat podat online zde: https://www.samotesty-covid.cz/ .

 

Toto jsou pro dnešek všechny naše praktické, jednoduché tipy, jak neplatit zbytečně víc při ochraně svých zaměstnanců a dodržování vládních nařízení. Napadá vás ještě nějaká vychytávka, na kterou jsme zapomněli? Dejte nám vědět na info@fairshop.cz

Testy na COVID: Jak na příspěvek 60,- od pojišťovny?

Jak si zpětně zažádat o příspěvek 60,- na nákup samotestovacích sad na COVID-19?

 
Sestavili jsme pro vás praktického průvodce, který vám jako OSVČ či zaměstnavateli pomůže dosáhnout na příspěvek od státu / pojišťovny, který činí 60,- za jeden antigenní test týdně, tzn. až 4 testy měsíčně pro vás i vaše zaměstnance.
Krok za krokem s vámi projdeme, jak a kde se taková žádost podává, tak abyste to zvládli rychle a bez starostí!
Elektronický formulář pro podávání žádostí o příspěvek je funkční od 1. 4. 2021 a platí pro klienty všech zdravotních pojišťoven (111 - VZP, 201 - VoZP, 205 ‑ ČPZP, 207 ‑ OZP, 209 ‑ ZPŠ, 211 ‑ ZPMV, 213 – RBP).
O příspěvek lze žádat pouze zpětně, nikoli před koupí testů. 
Mimochodem, věděli jste, že samotestovat se od 6. 4. 2021 musí i všechny OSVČ a "dohodáři", které se při výkonu práce potkávají se třetími osobami? Více informací kdo a odkdy se testuje - i jak to musí evidovat - najdete zde. 

 

Pokud jste antigenní testy zakoupili u nás, můžete si být jisti, že na příspěvek nárok máte. Našemu testu ze slin Hygisun od Anbio (Xiamen) Biotechnology Co., Ltd., byla oficiálně udělena výjimka Ministerstva zdravotnictví ČR, je tedy vhodný k samotestování zaměstnanců a přispívá na něj pojišťovna (dle aktuálních podmínek). Seznam antigenních testů, pro které vydalo MZ výjimku pro samotestování, je ke stažení zde (námi nabízený model je vyžlucený).

 

Vše, co k žádosti o proplacení příspěvku budete předem potřebovat, je:

  1. faktura ne starší než z března 2021 prokazující nákup schválených testů
    Pozor, pojišťovna jménem státu proplácí pouze testy, které byly k samotestování schváleny tzv. Výjimkou ministerstva vnitra - viz odkaz v odstavci výše a bod č. 3 níže.

  2. a unikátní kód, který plošně rozesílala pojišťovna koncem března 2021 do datové schránky všech podnikatelů a OSVČ.
    Pozor, o příspěvek mohou žádat pouze OSVČ a podnikatelé - i kód tedy do datovky neobdržely fyzické osoby, ale jen fyzické osoby podnikající a právnické osoby. Pokud jste kód neobdrželi, můžete o něj zažádat v procesu registrace (viz níže).

  3. Předem také dopočujeme si zjistit a dohledat ve Výjimce MZČR, který test jste zakoupili. Tuto informaci Vám musí podat prodejce, pokud tak již neučinil nebo to není zřejmé z jeho popisu produktu. Měl by vám také poskytnout písemné Prohlášení o shodě, deklarující, že se opravdu jedná o tento výrobek, který výjimku MZČR splňuje. Pokud jste nakupovali u nás, tyto informace naleznete níže v detailním postupu. 

V datové schránce si vyzvedněte svůj kód kliknutím na přiložený soubor. Po jeho otevření získáte i bližší instrukce (kód je ve zprávě z důvodu citlivých informací zamodřen).

 

Máte vše výše uvedené? Jde se na to! 

  1. Vaše kroky nyní musí směřovat na stránku https://www.samotesty-covid.cz/.
    Tam se můžete mimo jiné dočíst ještě detailnější informace o výši příspěvku, kdo jej může čerpat a jak.
    Vstupte do aplikace. 

    Vstupte do aplikace. 

  2. Začněte registrací.
    Registraci provádí fyzická osoba zastupující svého zaměstnavatele nebo OSVČ. V rámci registrace si zvolíte své přihlašovací jméno a heslo, které budete následně používat pro vstup do systému a odesílání dat. V procesu registrace využijete aktivační kód, který jste obdrželi do datové schránky od své pojišťovny. Pokud jste jej neobdrželi, můžete o něj zažádat.

    K registraci potřebujete aktivační kód, který naleznete ve své datovce, nebo o něj můžete požádat. 

  3.  Přihlašte se do aplikace - pokud jste byli úspěšní, dostanete se na stránku s nadpisem NOVÉ HLÁŠENÍ O NÁKUPU TESTOVACÍCH SAD.

    Po úspěšném přihlášení se vám zobrazí toto okno formuláře k zadávání jednotlivých nákupů testů. 

  4. Vyplňte žádost dle údajů na své faktuře. 

    Pokud jste nakupovali na Fairshop.cz, IČO v obrázku můžete opsat. Pozor ale na číslo faktury a variabilní symbol - tato čísla jsou jsou vepsána na vaší faktuře a začínají čísly "202100...". V našem případě se VS shoduje s číslem faktury.

  5. Po vyplnění zákaldních údajů k faktuře pokračujte popisem zakoupeného produktu.
    Vložte ideálně přesný název produktu, který naleznete na e-shopu a zároveň v tabulce Výjimky MZČR, viz fotografie níže.
    Dále uveďte dle faktury počty zakoupených kusů. Nezapomeňte, že o příspěvek 60,- lze žádat pouze na 4 testy za měsíc na osobu. Pokud máte na faktuře uvedeno větší množství testů, ale nemáte dostatečný počet zaměstnanců, mezi které by se počet rozpočítal, tyto testy si hradíte v plné výši sami. 

     

  6.  Po kliknutí na "přidat" se vám zobrazí stránka s větším detailem, shrňme si nyní, co vše v ní uvádíte: 
    - Oficiální název testů dle tabulky MZČR.
    - Počet zakoupených testů a jednotková cena s DPH dle dokladu.
    - Faktura / doklad v .pdf, kterou přikládáte.

    Při nákupu u nás může vyplněná tabulka vypadat takto. Zamodřeny jsou citlivé údaje.

  7.  A jste skoro u konce! Na závěr zkontrolujte, že máte správně vyplněné osobní údaje a nezapomeňte zaškrnout políčko u žlutě zvýrazněného textu se souhlasem ke zpracování osobních údajů.
    Pak už jen klikněte na Zkontrolovat a odeslat. 

     Zaškrtnuté poličko se souhlasem o zpracování osobních údajů vypadá červeně. Pak už stačí jen kliknout vpravo dole na talčítko zkontrolovat a odeslat.

  8. Byli jste úspěšní? To se dozvíte, pokud se vám zobrazí tato hláška: Dobrá zpráva! Vaše hlášení bylo uloženo.
    Pokud vám něco chybí, výstražná hláška vám řekne, co a vyzve vás k opravě. 

    A hotovo! Vaše žádost se zpracovává.
    Pokud máte jakékoli otázky k nákupu na našem e-shopu a vyplnění žádosti, neváhejte se na nás obracet na info@fairshop.cz.
COVID-19 antigenní testy pro firmy i jednotlivce

Ptáte se nás na antigenní testy pro firmy a jednotlivce.

Budou!

 

V příštích hodinách budeme objednávat zboží z Německa, které bude k dodání ve středu 10. 3. - jedná se o model níže na fotkách.

Antigenní test COVID-19 "plivací": kus za 149,-

Rádi dodáme certifikát i prohlášení o shodě.

Máte-li vážný zájem o dodání tohoto zboží, neváhejte se nám ozvat na info@fairshop.cz nebo na tel. 777019477, ve zrychleném režimu se pokusíme nákup společně realizovat.

Pozor, zařizujeme pouze dodání testů, nikoli proces testování - ten je již v režii každé firmy. Jednotlivci se mohou nechat testovat (jednou za tři dny zdarma) u svého praktického lékaře nebo ve specializovaných COVID centrech po telefonickém objednání.

 

 

Očekáváme, že testy v průběhu pár týdnů výrazně zlevní a opravdu levné, tedy pro běžné domácí použití a jako součást domácí lékárničky se stanou opět až časem, podobně jako tomu bylo v minulosti třeba s respirátory. (Nyní je cena testů poměrně vysoko kvůli neočekávatelně velké poptávce vlivem vládních nařízení.)

Ve chvíli, kdy se utiší vlna poptávek ze stran firem, nabídneme levné testy i maloodběratelům v rámci našeho e-shopu.

 

 

V případě dotazů se na nás prosím neváhejte obrátit přes e-mail info@fairshop.cz.

P.S.: A zásobu respirátorů už máte vyřešenou?

10ks pack FFP2 respirátor - kopie

 

 

Jak se od pondělí 1. 3. zpřísní opatření? Uzavření okresů

Jak se od pondělí 1. března zpřísní opatření?

Roušky a respirátory:

  • Povinnost nosit všude na zastavěném území obce chirurgickou roušku. Na místech, kde se je větší koncentrace lidí (doprava, obchody,...), bude povinný respirátor FFP2. (Výjimka platí jen případě, že je člověk sám v přírodě.)
  • Ochrana dýchacích cest bude povinná i na pracovišti. Výjimku mají jen lidé, kteří jsou v místnosti sami. 

10ks pack FFP2 respirátor - kopie

 

Školy, školky, dětské skupiny

  • Zavřou se školy, školky, jesle i dětské skupiny, a to s výjimkou těch při zdravotnických zařízeních.

Obchody a služby

  • Otevřené zůstanou pouze: prodejny s potravinami, drogerie, lékárny, obchody s krmivem, optiky či malé prodejny novin a tabáku.
  • V provozu zůstávají: taxislužby, myčky aut bez obsluhy, pohřební služby či pokladny jízdenek, výdejová okénka e-shopů. 
  • Zavřou se tedy opět: papírnictví, prodejny s dětským textilem a obuví nebo obchody se zbraněmi a střelivem.
  • Občerstvení je možno prodávat přes výdejní okénka, a to do 21. hodiny.
  • Hotely fungují jen pro obchodní cesty.

Omezení pohybu v rámci okresů:

  • Praha je brána jako jeden okres.
  • Opustit bydliště za jiným účelem, například na vycházku či si zaběhat, bude možné přes den od 5:00 do 21:00, a to pouze po území obce, nikoli okresu.  
  • Venčení psů v noci je možné pouze do 500 metrů od bydliště.
  • Při pobytu venku by se neměly stýkat osoby, které spolu nežijí ve společné domácnosti.
  • Návštěvy příbuzných (rodiče, prarodiče), kteří bydlí ve stejném okrese, nejsou možné, pokud nejde o zajištění jejich nezbytných potřeb, o zabezpečení jejich nutné péče nebo jejich doprovod například k lékaři nebo na úřad.
  • Pro cestu do zaměstnání či k lékaři v rámci okresu není zapotřebí žádný doklad.

Doporučujeme: Pokud nebydlíte na adrese svého trvalého bydliště, kterou máte uvedenou v občanském průkazu, noste s sebou (alespoň vyfocenou) nájemní smlouvu či výpis z katastru nemovitostí od domu / bytu, kde dlouhodobě přetrváváte a která vás opravňuje pobývat v daném okrese. V případě dojíždění do práce mimo Váš okres, je nutné i potvrzení od zaměstnavatele stvrzující sídlo firmy v okrese či daný individuální obchodní výjezd.

Omezení pohybu mezi okresy:

  • Cesty mezi okresy jsou až na výjimky zakázány. 
  • Při cestách mimo okres s trvalým bydlištěm do zaměstnání je třeba potvrzení zaměstnavatele, které lze vystavit i na určité období. V potvrzení zaměstnavatel uvede místo výkonu zaměstnání a místo pobytu zaměstnance. Alternativou je pracovní smlouva nebo zaměstnanecký průkaz a podobně, pokud je z nich jasné, že potřebujete cestovat do jiného okresu. 
  • Při cestách mimo okres například k lékaři či na úřady stačí zaškrtnutý formulář nebo čestné prohlášení, kde bude uvedeno místo, čas a cíl cesty. Stále však musí jít o cestu, která skutečně spadá do povolených výjimek. Dobré je mít i potvrzení, které dokazuje nezbytnost cesty (například žádanku od lékaře na vyšetření, pozvánku na úřad apod.). 
  • Nákupy mimo okres bydliště nejsou možné. Nakupovat lze pouze v rámci okresu. Na nákupy se může cestovat pouze v nezbytném počtu osob. 
  • Je možné pobývat na vlastní chatě, chalupě či jiné rekreační nemovitosti mimo okres trvalého pobytu nebo bydliště, pokud tam občan bude v den účinnosti nového omezení. Pak se bude považovat za jeho bydliště. Je tedy nutné na této rekreační nemovitosti zůstat nepřetržitě po celou dobu platnosti tohoto opatření. Vláda doporučuje takový pobyt dokládat listem vlastnictví nebo jiným vhodným způsobem. 
  • Pokud lidé pravidelně pobývají na dvou či více místech, musí si vybrat jedno z nich, kde chtějí po dobu tří týdnů pobývat. To platí například i pro partnery, kteří žijí na dvou místech a jen občas spolu. 
  • Pro rozvedené rodiče, kteří mají děti ve střídavé péči a pravidelně si je předávají, platí výjimka ze zákazu pohybu pro zajištění péče o děti. Doporučeno je mít s sebou rozhodnutí příslušného orgánu o střídavé péči. 
  • Návštěvu rodičů za účelem obstarání životních potřeb, (nákupy, lékař apod.) je možné prokázat čestným prohlášením. 
  • Pokud chce někdo dát děti na hlídání prarodičům, kteří bydlí v jiném okresu, je to možné, ale mělo by se jednat o pobyt dětí po celou dobu trvání tohoto opatření. Kontakt dětí a prarodičů (riziková skupina) se nedoporučuje. 
  • Pobyt v přírodě je možný jen na území vlastní obce. Není tedy možné uskutečnit výlet v rámci celého okresu.

 

Zdroj: Novinky.cz

Stali jsme se součástí Změny k lepšímu!

 zmena k lepsimuStali jsme se hrdými členy projektu Změna k lepšímu!

"Spojujeme inovátory, firmy, instituce i jednotlivce, kteří chtějí udržitelnou budoucnost. Sucho, mizející voda, hromadící se odpad a plasty nebo recyklace a udržitelné zdroje energie. To jsou výzvy, které bude postupně řešit celý svět. A Změna k lepšímu je naše šance na to být připravenými. Propojujeme vědu s byznysem a ekonomickými znalostmi a jsme místem, kde se rodí inovace, technologie, úpravy a návrhy zákonů, produktů, prototypů a jednoduchých řešení. Protože udržitelnost je skvělá příležitost pro byznys a restart české ekonomiky."

A jak se FairShop konkrétně zapojuje?
Kromě plné podpory manifestu Změny k lepšímu věříme, že celý náš koncept #ZISKproNEZISK znamená změnu k lepšímu, stejně jako neúnavná práce neziskovek, které podporujeme.

Od počátku naší existence jsme také "tree friendly" - zbytečně netiskneme doklady k objednávkám, fakturám, návody k použití ani obchodní podmínky. Obecné informace máme dostupné na našem webu a vždy vám vše potřebné zasíláme e-mailem. Když už tiskneme, tak na recyklovaný papír, a při vydávání zboží na výdejně vám nedáváme nové tašky či krabice, ale vždy vás prosíme, abyste přišli vybavení svou taškou, případně vám poskytneme nějakou naší, ale "z druhé ruky". Tak abychom zbytečně neprodukovali další plasty. 

K ryze jednorázovým produktům, jakými ochranné a lékařské pomůcky zpravidla jsou, jsme se rozhodli v nedávné době přidat i ekologickou variantu - bavlněnou, opakovatelně použitelnou roušku. A když jsme později vybírali, kterou desinfekci vám nabídnout, chtěli jsme, aby měla všechny certifikáty o nezávadnosti na životní prostředí, které může mít, což se také podařilo - navíc u lokálního produktu.   

Věříme, že jsou to drobnosti, které ale může udělat každý, a to i když předmětem jeho podnikání nejsou vyloženě inovace, technologie nebo designování nových produktů. 

 

Navštivte oficiální web projektu a seznamte se s programem Změny k lepšímu i s detaily, jak se stát její součástí.

Tisková zpráva, 24. 7. 2020

Česko má svůj první dobročinný e-shop s rouškami a respirátory

 

V Praze, 24. 7. 2020        

 

Daniel Šenkýř, zakladatel a CEO středoevropské pobočky společnosti Keiretsu Forum a otec Startup Reportu, studie mapující české startupové prostředí, v uplynulých týdnech úspěšně spustil další svůj pozitivně vibrující projekt.

Tentokrát jde o FairShop.cz – první český dobročinný e-shop s rouškami a respirátory, který je Danielovou reakcí na koronavirovou situaci. „Na začátku krize, ještě v březnu, jsme se v Keiretsu rozhodli dostat do Česka tolik chybějící ochranné pomůcky. To se podařilo díky našemu know-how, kontaktům a dvěma pobočkám v Číně s přímým napojením na tamní výrobce roušek a respirátorů.“

Od té doby Keiretsu Forum dodalo firmám i nemocnicím statisíce kusů ochranných pomůcek. Založit vlastní e-shop však bylo výsledkem touhy pomoci i široké veřejnosti. „Tak aby se nemusel opakovat scénář z března, kdy lidem nezbylo nic jiného než si roušky prostě ušít, protože průměrný Čech nemohl na kvalitní, certifikované produkty dosáhnout,“ komentuje založení FairShopu jeho zakladatel a akcentuje poctivé výrobky i praktiky nového e-shopu a dokládá je i faktem, že pro fullfillment objednávek oslovil sociální podnik Ergotep a primárním dopravcem je lokální Zásilkovna.

Dobročinnost projektu spočívá především v konceptu #ZISKproNEZISK. Právě svůj zisk z prodeje totiž FairShop věnuje českým neziskovým organizacím. Další zastřešující dobro-myšlenka v pozadí je ukrytá pod hashtagem #RouškaHrdinka: „To znamená, že jde o roušky, které pomáhají hned dvakrát. Jednak tím, že je lidé nosí, a chrání tak sebe i své okolí, zároveň ale každá prodaná rouška znamená peníze pro některou z neziskovek, již si zákazník vybere sám v procesu objednávky,“ vysvětluje výkonná koordinátorka projektu Tereza Zyklová.

Na straně příjemců darů (zisku z prodeje) je aktuálně zapojeno sedm neziskových organizací, které dohromady pojí jedno – pomáhají zkvalitňovat lidský život. Jedná se o organizace Debra Česká republika, Krása pomoci, Společnost Duha, Management pro neziskovky (projekt D.O.M.A), Nadaci Veroniky Kašákové, Metráž Design a Rubikon Centrum.

Pro Daniela Šenkýře nejsou neziskové projekty žádnou neznámou. V roce 2016 založil Angel Academy – vzdělávací institut pro investory a startupy – a v roce 2017 již zmíněný neziskový Startup Report. Podobně dlouho pak funguje i jeho charitativní iniciativa Křídla křídlům, jež pořádáním koncertů a kulturních akcí propojuje svět andělských investorů a pacienty s nemocí motýlích křídel. Od letošního roku je navíc členem správní rady pacientské organizace vzácného onemocnění EB – Debra Česká republika a zakládajícím členem CBAA Czech Business Angel Association.

Vznik FairShopu významně podpořily vedle Ergotepu a Zásilkovny i společnosti Innovation Footprint, Balíkobot a Comgate, právní zarámování vypracovala advokátní kancelář JŠK.

 

Dan

Napsal o nás deník E15! Celý článek si můžete přečíst ZDE.

Návod k použití

Nebojte, jen tímhle obrázkem vás určitě neodbudeme (i když věříme, že v něm ty nejzákladnější informace určitě zachytíte). 

NAVOD

Stahovat návod k použití všech výrobků, které aktuálně na FairShopu nabízíme - a to včetně detailů o složení výrobků a normách - můžete zde:

Návod k použití roušek a respirátorů

Návod k použití rukavic

Pro firmy - velkoodběratele

PRO FIRMY - VELKOODBĚRATELE

Jako přímý dovozce ochranných pomůcek (respirátorů, roušek, rukavic a dalších) jsme schopni uspokojit i velkoobjemové objednávky. Pro objednávky v řádech tisíců (a více) preferujeme individuální komunikaci a přístup z důvodu optimalizace dopravy zboží, zjednodušení fakturace i přerozdělení vybrané částky v rámci akce #ZISKproNEZISK.

K 12. 6. 2020 máme na skladě statisíce kusů zboží. Je však možné dle vaší aktuální poptávky vámi požadované artikly doobjednat. Umíme také zařídit reklamní potisk na obaly nabízených produktů (např. s logem firmy).

Pro velkoobjemové objednávky a detaily nás prosím kontaktujte na e-mailu info@fairshop.cz.

8 položek celkem